În primele două săptămâni după deschiderea celor nouă Puncte de Informare și Asistență, peste o mie de cetățeni au apelat la serviciile puse la dispoziție de autoritatea locală Sector 6.

Cele mai multe solicitări au venit de la persoane care au avut nevoie de prim-ajutor, de câteva momente de odihnă sau de un ceai cald. În fiecare zi din săptămâna trecută, angajații autorității locale care deservesc aceste Puncte de Informare și Asistență au solicitat Ambulanța pentru cazurile grave, fie că a fost vorba de vârstnici cu hipertensiune, fie de persoane care au suferit lipotimii sau amețeli și stări de rău.

Totodată, aproape 400 de cetățeni au solicitat măsurarea tensiunii arteriale și îndrumări referitoare la serviciile medicale gratuite sau subvenționate oferite de Centrul de Sănătate Multifuncțional “Sfântul Nectarie”, din Cartierul Militari. Cel mai solicitat dintre cele nouă Puncte a fost cel de la Lujerului, urmat de cele din Crângași și Giulești.

Principalele teme de interes asupra cărora cetățenii au cerut informații și lămuriri au fost: reabilitarea termică, înfrumusețarea spațiilor verzi din jurul blocurilor, taxa zero pentru colectarea selectivă a gunoiului, adresele sediilor de evidență a persoanelor și a grădinițelor din sector.

            “Ne-am dorit să fim mai aproape de oameni, zilnic, în teren, și numărul mare de cetățeni care au apelat la serviciile oferite în Punctele de Informare și Asistență, fie că a fost vorba despre acordarea primului-ajutor, fie despre solicitări de informații privind activitatea Primăriei, ne demonstrează utilitatea și oportunitatea deschiderii acestora”, a spus primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu.

Amintim că, începând cu 22 ianuarie 2018, Primăria Sectorului 6 a pus la dispoziția membrilor comunității nouă centre prin care este mai aproape de cetățeni, denumite Puncte de Informare și Asistență. Acestea sunt situate în zone intens circulate, în apropierea piețelor și a intersecțiilor mari din cartierele Sectorului 6. Cele nouă spații beneficiază de climatizare, tensiometre și dozatoare de apă, oferind inclusiv ceai cald în sezonul rece, dar și scaune și paturi pe care cetățenii care trec prin preajmă și nu se simt bine se pot odihni o vreme.

Punctele sunt deschise de luni până vineri, între orele 10:00 – 18:00 și sâmbăta, între orele 10:00 – 14:00 și oferă tuturor celor care le trec pragul servicii de prim-ajutor și informații generale privind activitatea desfășurată de autoritatea publică locală.

Adresele Punctelor de Informare și Asistență din Sectorul 6 sunt următoarele:

  1. Iuliu Maniu/Valea Cascadelor – pe partea cu Parcul Păcii;
  2. Constructorilor/Calea Giulești – pe partea cu Calea Giulești;
  3. Parcul Drumul Taberei – pe diagonală de magazinul Carrefour (fost Billa);
  4. Calea Crângași – ieșirea de la Metrou spre Bd. Constructorilor;
  5. Pasajul Lujerului – vizavi de hypermarketul Cora;
  6. Timișoara/Str. Brașov – vizavi de Plaza România;
  7. Piața Drumul Taberei;
  8. Piața Valea Ialomiței;
  9. Piața Veteranilor.

Acestea pot fi accesate și prin Google Maps