Comunicate de presă

Published on mai 26th, 2016 | by Primaria Sectorului 6

0

Prevederi legale referitoare la eliberarea cărţilor de identitate

Primăria Sectorului 6, prin Direcţia Locală de Evidenţa Persoanelor Sector 6, aduce la cunoştinţa cetăţenilor prevederile legale cu privire la termenele de valabilitate a actului de identitate şi obligaţiile cetăţenilor de a solicita eliberarea unui nou document, în conformitate cu prevederile OUG nr. 97/2005, republicată.

Astfel, potrivit art. 17, cartea de identitate se eliberează după cum urmează:

  1. Prima carte de identitate se eliberează la împlinirea vârstei de 14 ani;
  2. Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 4 ani;
  3. Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 de ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 7 ani;
  4. Cărţile de identitate eliberate după împlinirea vârstei de 25 de ani au termen de valabilitate 10 ani;
  5. După împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.

Reamintim că Primăria Sectorului 6, prin Direcţia Locală de Evidenţa Persoanelor Sector 6, vine în sprijinul cetăţenilor care doresc să îşi exercite dreptul de vot la alegerile locale din 5 iunie a.c., prin prelungirea programului de lucru cu publicul.

Astfel, Serviciul Evidenţa Persoanelor va avea un program de lucru pentru primiri/eliberări documente, după cum urmează:

  • Sâmbătă, 4 iunie 2016, între orele 08:00 – 16:00
  • Duminică, 5 iunie 2016, între orele 07:00 – 21:00

Vor fi preluate documentele persoanelor care nu deţin acte de identitate (pierdut, furat, deteriorat) ori sunt titulari ai unor cărţi de identitate cu termen de valabilitate expirat.


About the Author



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to Top ↑

Sari la bara de unelte