„Bună ziua, sunt o persoană singură, nu mă pot deplasa și am nevoie de ajutor”. Este mesajul pe care operatorii telefonului de urgență 021.9970, din Sectorul 6, îl recepționează în fiecare zi începând cu 23 martie 2020, atunci când linia telefonică pusă în slujba persoanelor de vârsta a treia din comunitate a fost dată în folosință.

Coordonat de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6, noul instrument de comunicare la distanță a primit, de atunci, peste 5000 de solicitări din partea celor care nu pot depăși, cu propriile mijloace, dificultățile specifice pandemiei.

La capătul celălalt al firului, psihologi și asistenți sociali cu experiență oferă, înainte de toate, suport emoțional și consiliere de specialitate, conform particularităților fiecărei situații.

Urmează, acolo unde este cazul, întocmirea listei cu nevoile materiale concrete ale apelanților, predarea acesteia către personalul răspunzător cu deplasările pe teren și livrarea bunurilor de strictă necesitate la domiciliu.

Un sistem care garantează că toate persoanele de vârsta a treia din Sectorul 6 au acces la hrană, produse de igienă și medicamente.

Acest tip de sprijin integrat și adaptat nevoilor fiecărui senior are în vedere reducerea la minim a contactelor directe, celeritatea și abordarea individualizată a fiecărui caz în parte, un set de principii pe care perioada de pandemie le impune în serviciile de asistență socială.

Persoanele în vârstă lipsite de sprijinul familiei sau al prietenilor, președinți ai asociațiilor de propietari, rude sau alte persoane care au cunoștință de astfel de cazuri sunt rugați să apeleze 021.9970, pentru a putea interveni la timp și a-i asigura pe cei mai vârstnici membri ai comunității că cineva le cunoaște problemele și este alături de ei.