În premieră națională, Sectorul 6 al Municipiului București derulează “Programul de Eficiență Energetică a Clădirilor Publice din Sectorul 6 ”, în cadrul căruia, într-o primă fază, s-au realizat investiții de modernizare și reabilitare termică a școlilor gimnaziale ”Adrian Păunescu”, “Sfântul Andrei”, “Sfinții Constantin și Elena”, Nr. 59 și Nr. 197.

În perioada următoare, în toate cele cinci unități de învățământ în care au fost executate lucrările de modernizare, se vor organiza ateliere, sesiuni de formare privind dezvoltarea unor noi competențe ale copiilor, de a fi prieteni cu mediul, de a economisi resurse, de a înțelege modul în care școala lor funcționează. 

Primul pas a fost deja făcut! La începutul acestei săptămâni, au fost organizate două astfel de ateliere, la care au participat peste 50 de elevi din clasa a III-a B de la Școala Gimnazială nr. 197, respectiv din clasa a III-a A de la Școala Gimnazială ”Sfântul Andrei”.

Cele două evenimente s-au bucurat de un real succes în rândul copiilor. Aceștia au fost foarte deschiși, receptivi, au participat activ și s-au implicat în toate activitățile.

Copiii au fost introduși în tematica ”eficienței energetice” prin răspunsurile pe care chiar ei le-au dat la întrebări de tipul ”Când afară este frig, ce facem?”.  Atelierul a continuat cu o serie de exerciții aplicative pentru explicarea termenilor ”convecție”, ”conducție” și ”radiație”, exerciții care le-au făcut o mare plăcere elevilor.

În partea a doua a atelierului, micuții au fost grupați în echipe, fiecare echipă, folosindu-și imaginația și creativitatea, ocupându-se de decorarea fațadei unei machete ce reprezenta școala lor.

n-ZEBi, mascota proiectului, i-a însoțit în toată această poveste, i-a învățat pe copii despre importanța economisirii energiei și metodele prin care se poate face acest lucru, în strânsă legătură cu lucrările de modernizare care s-au efectuat în cadrul școlii în care învață. Deveniți ”cavaleri n-ZEBI”, elevii au semnat ”contractul cu promisiuni”, prin care s-au obligat să respecte o serie de reguli în scopul reducerii consumului de resurse și al diminuării poluării.

Ce spun copiii despre ateliere:  ”A fost distractiv!”, ”Mai dorim astfel de lecții.”, ”Nu dorim să luăm pauză.”, ”Vrem să fie mereu așa, ca astăzi.”, ”Vrem așa în fiecare zi.”, ”Ne place n-ZEBI și vom face ceea ce ne-a învățat.”, ”Vom povesti ceea ce am învățat.”, ”Ce proiect frumos!”, ”Vrem să câștigăm concursul n-Zebi!”, ”Sunteți cei mai tari!”.