Clopoţelul a anunţat începutul vacanţei de primăvară, dar Primăria Sectorului 6 continuă să acorde elevilor servicii socio-educative, prin intermediul Programului Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED).

Astfel, copiii din clasele I – VIII ale Şcolilor Generale nr. 153 şi nr. 161 sunt antrenaţi în activităţi de extindere a orizontului cultural şi petrecere a timpului liber, prin intermediul cărora sunt atinse obiectivele generale ale acestui program: reintegrarea socială, evitarea abandonului şcolar şi a comportamentelor antisociale.

Programul de vacanţă al copiilor cuprinde ieşiri în parc şi participarea la activităţi educative nonformale în incinta unităţilor de învăţământ. Printre acestea din urmă, se fac remarcate eforturile copiilor şi ale educatorilor de a transforma diferite materiale reciclabile, precum sticle de plastic sau articole de îmbrăcăminte, în lucuri utile, ce pot ajunge în casele tuturor.

Prin această activitate, comunitatea Giuleşti-Sârbi contribuie efectiv la Programul „6RE” de promovare a reciclării şi a protecţiei mediului, ce va fi lansat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 cu ocazia Săptămânii Naţionale a Voluntariatului (13 – 19 mai 2019).

Cu sprijinul autorităţilor locale ale Sectorului 6, în beneficiul copiilor s-au mai organizat o vizită la Muzeul Literaturii Române şi o întâlnire cu o scriitoare din Marea Britanie, urmând ca în zilele următoare toţi elevii din proiect să vizioneze un film şi să se joace în incinta unor locaţii special amenajate.

Acordarea unei mese calde zilnic, din bugetul Primăriei Sectorului 6, pentru toţi copiii integraţi în proiect, va continua pe întreaga perioadă a vacanţei.
Mai mulți factori, printre care enumerăm sărăcia, anturajul și lipsa de supraveghere a copiilor din zona Giuleşti-Sârbi, au dus la inițierea programului PIED în anul 2015. Prin intermediul acestuia, elevii defavorizați din clasele primare și gimnaziale ale Școlilor nr. 153 și nr. 161 primesc servicii complexe de tip afterschool: supraveghere și sprijin la efectuarea temelor, meditații prin metode educative nonformale, o masă caldă sau o gustare zilnic, consiliere psihologică și educațională. Un set de activități extrașcolare precum cursuri de fotografie, ieșiri în parcuri sau muzee, excursii în afara Bucureștiului, au scopul de a deschide noi orizonturi pentru acești copii amenințați de izolare socială.

Reacțiile pozitive venite din partea comunității, dar mai ales cifrele care au demonstrat o reducere a abandonului școlar la cele două unități de învățământ, au convins autoritățile locale de utilitatea programului. Începând din anul 2017, pe o perioadă de încă 5 ani, a fost decisă continuarea proiectului, cu finanțare exclusivă de la bugetul local al Sectorului 6.

La acest succes au contribuit efortul lucrătorilor sociali implicați zilnic în activitățile proiectului, sprijinul venit din partea unităților de învățământ și a cadrelor didactice, dorința oamenilor din comunitatea Giulești-Sârbi de a oferi un viitor mai bun copiilor lor.