O ieşire la film în afara orelor de şcoală, alături de prieteni şi instructori care te însoţesc şi te îndrumă, este una dintre multiplele activităţi oferite copiilor din comunitatea Giuleşti-Sârbi în cadrul Proiectului ”Program Integrat de Educaţie pentru Diversitate” (PIED).

“Frumoasa şi bestia” şi ”Who’s the boss?” au fost cele două filme pe care 30 de elevi ai Şcolii nr.153 le-au vizionat, ca metodă nonformală de stimulare a performanţelor şcolare şi integrare socială.

Derulat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, programul PIED urmăreşte susţinerea comunităţii din cartierul Giuleşti-Sârbi şi îmbunătăţirea situaţiei familiale, sociale şi educative a copiilor care trăiesc aici.

Activităţile educative cuprind:

  • programul “Clubul copiilor” – un serviciu de tip afterschool pentru copiii de 6-10 ani, care funcţionează zilnic şi care aplică metode de educaţie nonformală precum dans, desen şi dezbateri; meditaţii prin metode nonformale acordate zilnic pentru copiii din clasele V-VIII, în funcţie de nevoile identificate pentru creşterea performanţelor şcolare;
  • programul “Open space pentru timp liber”, în zilele de weekend şi în timpul vacanţelor şcolare (desen, dansuri de societate, meştesuguri tradiţionale, discuţii libere, teatru-forum, competiţii sportive);
  • programul “Cafenea publică pentru părinţi” care organizează periodic întâlniri ale părinţilor copiilor cuprinşi în proiect; programul de conştientizare şi de educaţia pentru diversitate, pe teme care includ: modele şi exemple positive de integrare socială, elemente de istorie şi cultura romani, educaţie modernă şi păstrarea tradiţiilor, etc;
  • ateliere interculturale pentru copii, cadre didactice şi părinţi care se desfăşoară în şcoli sau spaţii ale DGASPC Sector 6, în care se discută despre beneficiul incluziunii şcolare şi sociale a grupurilor vulnerabile şi despre rolul metodelor de educaţie nonformală;
  • programul de fotovoice care presupune ghidarea în comunitate a unor grupe de câte 6 copii, de către personal specializat în utilizarea unei camere foto, pentru realizarea unor fotografii care să conţină imagini cu locurile în care aceştia îşi petrec în mod normal timpul (mediul înconjurător, străzi, parcuri, şcoala în care învaţă, casa în care locuiesc, etc.)

Se estimează că un număr de 195 de copii de vârstă şcolară, alături de părinţi sau alţi susţinători legali, vor beneficia în următorii cinci ani de aceste servicii cu rol de integrare şcolară şi socială.