Când mergem într-un oraș mai civilizat din vest, ne plimbăm pe străzi și ne place. Nu știm exact ce. Poate faptul că e un echilibru în toate, clădirile sunt curate, vitrinele nu sunt atât de țipătoare. Cum e la noi. În București, firmele luminoase parcă strigă după atenție, peste tot sunt vitrine încărcate, care mai de care mai colorate, cu texte cât mai mari, informații cât mai multe. E sufocant, obositor, agasant. O harababură imagistică ce dă un aspect dezordonat orașului.
Dar, pentru prima dată în Capitală, va fi făcută ordine în publicitatea stradală! Sectorul 6 dă startul unui set de bune practici, care stabilește reguli stricte pentru comercianții care vor să-și facă reclamă. Consiliul Local al Sectorului 6 a votat la finalul lunii martie 2023 „Ghidul pentru publicitate, reclamă și afișaj”, propus de primarul Ciprian Ciucu. Ghidul vine cu reguli stricte privind felul în care arată vitrinele, copertinele, panourile publicitare și panourile luminoase. Vor fi interzise dimensiunile exagerate, grafica neglijentă, excesul de informații, culorile țipătoare.
Regulamentul stabilește atât condițiile tehnice de amplasare a firmelor, cât și designul acestora, mărimea, culorile folosite, forma literelor. Iată câteva exemple!
Proprietarii de materiale publicitare au obligația să intre în legalitate până la 31 decembrie 2023.
Întregul regulament poate fi consultat AICI.
Ghidul de publicitate comercială, cu exemple grafice, AICI.