Arhitecți șefi de sectoare, urbaniști, experți în arte plastice, consilieri, reprezentanți ai administrației publice, ai industriei ospitalității, cu toții și-au dat întâlnire marți seara, la ARCUB, pentru a dezbate Ghidul de Publicitate Comercială inițiat de Primăria Sectorului 6. Acesta prevede reguli comune privind felul în care arată firmele, vitrinele, copertinele și casetele luminoase din orașul nostru.

Când mergem într-un oraș mai civilizat din vest, ne plimbăm pe străzi și ne place. Nu știm exact ce. Poate faptul că e un echilibru în toate, clădirile sunt curate, vitrinele nu sunt atât de țipătoare. Cum e la noi. În București, firmele luminoase parcă strigă după atenție, peste tot sunt vitrine încărcate, care mai de care mai colorate, cu texte cât mai mari, informații cât mai multe. E sufocant, obositor, agasant. O harababură imagistică ce dă un aspect dezordonat orașului.

STOP! Vrem să schimbăm fața Bucureștiului!

  • Se va reglementa modul în care sunt organizate vitrinele

Sectorul 6 a lucrat la un Ghid de Publicitate Comercială menit să reglementeze modul în care sunt organizate vitrinele. Acestea trebuie să fie aerisite, simple, clare, atrăgătoare. Și, în primul rând, să existe o unitate în ceea ce privește culorile, proporțiile, tipurile de font, dimensiunile de text.

Primarul Ciprian Ciucu vrea să aplice aceste norme nu doar în Sectorul 6, ci la nivelul Capitalei, pentru a exista o unitate. Astfel, alături de viceprimarul general Stelian Bujduveanu, a invitat la o dezbatere publică experți în domeniu și reprezentați ai sectoarelor.

  • Primarul Ciprian Ciucu: „Vrem să aducem ordine, claritate și simplitate în debandada actuală”

„Am discutat aseară (n.r. marți, 12 iulie) cu arhitecți, urbaniști, specialiști în grafică și reprezentanți ai mediului de afaceri despre cum să aplicăm mai bine noile reguli la care am lucrat pentru publicitatea comercială (cum se prezintă firmele, vitrinele, consolele, copertinele, casetele luminoase etc.) astfel încât să nu supra-reglementam inutil, să nu generăm povară administrativă, dar să aducem ordine, claritate și simplitate în debandada actuală. Și despre cum să facem aceste lucruri la nivelul întregului București, nu doar în Sectorul 6.  Foarte utile sugestiile primite! Utile, utile”, a scris pe pagina sa de Facebook primarul Ciprian Ciucu.

Reprezentanții Horeca, fiind direct implicați, s-au bucurat că au fost invitați la o dezbatere despre cum să arate mai bine Bucureștiul. Daniel Mischie, președintele Asociației Comercianților din Centrul Istoric, povestește: „Am început afacerile în anii `90. Atunci am pus o reclamă mică, scrisă cu marker, după care a venit lângă mine magazinul chinezesc și a pus-o verde. Eu am făcut-o un pic mai mare, scrisă cu roșu, a venit apoi altul a pus un totem, apoi eu am vopsit toată clădirea. Am pus reclama cât mai mare să ne vedem din celălalt sector! De asta suntem aici. Și acum, să-mi spuneți cum o să mă faceți pe mine, după ce am vopsit toată clădirea, să vin cu o reclamă mică pe care să scriu discret numele firmei! Uitați, mallurile sunt aranjate, deci se poate, problema e de reglementare. Dar trebuie ca schimbarea să fie implementată în timp. Și cred că exemplul bun este molipsitor. Dacă Sectorul 6 se va constitui într-un exemplu bun, eu cred că și Sectorul 2, 5… și ei vor vrea să fie frumos ca în 6”.

  • Schimbările se vor produce în timp

Moderatorii dezbaterii i-au răspuns: schimbarea nu se va putea produce de pe azi pe mâine, ci în timp. Poate, în primă fază, pe o zonă mai restrânsă, în inelul central al orașului. „ Aplicăm aceleași reguli pentru toți la autorizare, adică nu facem excepții. Iar celor deja autorizați le dăm un termen să se conformeze, nu facem nimic intempestiv”, a explicat Ciprian Ciucu.

  • Ciprian Ciucu: „E nevoie de puțină ordine în felul în care arată imaginea firmelor, a vitrinelor, a magazinelor”

„Întrebarea este dacă vrem ca Bucureștiul să arate unitar sau nu. Pentru că avem 7 primari cu 7 viziuni. Străzile nu au o identitate vizuală. E nevoie de puțină ordine în felul în care arată imaginea firmelor, a vitrinelor, a magazinelor. Iar pentru asta nu e nevoie de investiții, ci doar de o reglementare. La Sectorul 6, ghidul e deja în dezbatere publică. Mi-aș dori ca mesajul nostru să meargă în sectoare, să fie preluat, aplicat. N-am nicio problemă ca bunele practici să fie preluate”, a mai spus primarul Sectorului 6.

Pentru a fi aplicat la nivelul întregului oraș, consilierii generali ar trebui să-l transpună într-un proiect de hotărâre ce va trebui să ajungă pe ordinea de zi a CGMB și supus votului. Dacă va trece, ghidul va deveni obligatoriu la nivel de București și îi va schimba fața. Într-una mai curată, mai elegantă, mai plăcută.