Home

Direcția Generală Arhitect Șef și Planificare Teritorială

Direcția Generală Arhitect Șef și Planificare Teritorială

Direcția generală este condusă de Arhitectul-șef al sectorului, cel care avizează planurile urbanistice de detaliu, semnează certificatele de urbanism, autorizațiile de construire/desființare, avizele primarului, avizele tehnice etc.

În subordinea Arhitectului-șef se află Serviciul Autorizații în Construcții, Serviciul Urbanism și Amenajare Teritoriu, Serviciul Cadastru, Fond Funciar și Patrimoniu şi Compartimentul Acord Unic. 

  • Eliberează titlurile de proprietate emise în baza legilor fondului funciar, preia și analizează cererile pentru acordarea despăgubirilor, întocmește referate de specialitate necesare pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire/desființare, soluționează petiții referitoare la situația juridică a imobilelor și multe altele.
  • De asemenea, colaborează cu organismele şi instituţiile care au atribuţii în domeniul cadastrului și publicității imobiliare sau atribuții în ceea ce privește patrimoniul unităților administrativ teritoriale (Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Oficiul Naţional de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Primăria Municipiului București etc).

În subordinea lui, se află Compartiment Registrul Agricol.

În ce situații vă ajută

  • Pentru consultanță

Cine are nevoie de consultanță, după obținerea certificatului de urbanism, se poate adresa Compartimentului Analiză și Avize de Conformitate, sau Serviciului de Cadastru.

  • Pentru informare

Dacă vrei să afli regimul juridic al unui teren insalubru sau pe care se depozitează lucruri, se parchează neregulamentar, sau din orice alt motiv, poți face o petiție către Serviciul Cadastru și vei putea afla numărul cadastral, suprafața, dacă reprezintă sau nu domeniu public. Solicitarea se trimite pe mail la prim6@primarie6.ro sau se înregistrează direct la Biroul Unic. Informațiile sunt gratuite.

  • Pentru emiterea titlurilor de proprietate

Conform articolului 36 (alin. 2 și 3) din legea 18/1991, terenurile proprietate de stat, situate în intravilanul localităților și atribuite în folosință (veșnică sau pe durata existenței construcției), trec, la cererea proprietarilor actuali ai locuințelor, în proprietatea acestora integral sau, după caz, proporțional cu cota deținută din construcție.

Mai exact, dacă locuiești la parterul blocului, nu ai balcon, dar ai vrea să-ți construiești; sau dacă deții o construcție, iar terenul aferent este doar „în folosința” ta, va trebui, în ambele cazuri, să treci terenul „în proprietate”. Pentru asta, te vei adresa cu o cerere Serviciului Cadastru, Fond Funciar și Patrimoniu din cadrul Primăriei Sectorului 6. Noi vom merge mai departe către Prefectură, pentru a solicita trecerea terenului în proprietatea ta, prin Ordin de prefect. Totul gratuit!

  • Pentru „istorie de arteră”

Dacă locuiești pe o stradă a cărei denumire a fost modificată și ai nevoie să-ți schimbi buletinul sau să rectifici acte de proprietate cu noua adresă poștală, te vei adresa Serviciului Cadastru din cadrul Primăriei pentru a-ți elibera o adeverință care să confirme schimbarea denumirii străzii respective. Această adeverință costă 8 lei și se poate achita fie cash la Biroul Unic, fie prin transfer bancar. Mai multe detalii despre modalitățile de plată găsiți pe site-ul Taxe Locale Sector 6

  • Verifică respectarea structurii şi conținutului documentațiilor depuse de solicitanți (persoane fizice şi juridice) care privesc emiterea autorizațiilor de construire/desființare. În situația depunerii unei documentații tehnice incomplete, acest lucru se notifică în scris solicitantului, în termen de 5 zile de la data înregistrării, cu menționarea elementelor necesare în vederea completării acesteia;
  • Analizează documentațiile depuse pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții în vederea constatării îndeplinirii prin documentația tehnică a tuturor cerințelor şi condițiilor urbanistice impuse prin certificatul de urbanism, a condițiilor cuprinse în avizele, acordurile, punctul de vedere şi, după caz, actul administrativ al autorităţii pentru protecţia mediului, obținute de solicitant;
  • Verifică, în cazul situațiilor atipice, corelarea documentaţiei cu situația reală din teren;
  • Asigură întocmirea autorizațiilor de construire/desființare pe baza documentațiilor prevăzute de lege pentru: construcții de orice fel şi instalațiile aferente acestora, împrejmuiri, extinderi, supraetajări, consolidări, modernizări, recompartimentări interioare, schimbare de destinație, desființări, branșamente apă, gaze naturale, rețele electrice, racorduri canalizare, extinderi conducte cu respectarea actelor normative în vigoare;
  • Redactează şi prezintă spre semnare autorizațiile de construire/desființare persoanelor competente, fiind direct răspunzător de legalitatea acestora;
  • Organizează eliberarea autorizațiilor de construire/desființare în termenele şi condițiile prevăzute de legislația în vigoare;
  • Asigură prelungirea valabilității autorizațiilor de construire/desființare.

În subordinea lui, se află Compartartimentul Reclamă, Publicitate, Branșamente Rețele.

  • Înregistrarea şi verificarea documentațiilor depuse de solicitanți (persoane fizice/juridice) în vederea obținerii avizelor legale solicitate prin certificatul de urbanism, în vederea emiterii Avizului de conformitate/Acordului Unic;
  • Colaborarea cu toate compartimentele din cadrul Primăriei Sectorului 6, cu serviciile publice de interes local existente la nivelul Sectorului 6, cu deținătorii de rețele edilitare (S.C. Apa Nova Bucureşti S.A., S.C. Rețele Electrice Muntenia S.A., ORANGE ROMÂNIA S.A., S.C. Distrigaz Sud Rețele S.R.L., TERMOENERGETICA S.A., Agenția pentru Protecţia Mediului Bucureşti, etc., în vederea obținerii avizelor prevăzute prin certificatul de urbanism, în numele solicitantului, pe baza cererii întocmită de acesta;
  • Preluarea, înregistrarea şi analizarea cererilor în vederea soluționării petițiilor depuse;
  • Acordarea asistenței tehnice de specialitate (consultanță) în vederea îndeplinirii tuturor cerințelor înscrise în certificatul de urbanism, în scopul completării documentației, conform prevederilor legale în vigoare.

 

Adresă: Calea Plevnei nr. 147-149

Telefon centrală: 0376 204 319

Fax: 0376 204 446

Email: prim6@primarie6.ro

Dosarele în vederea emiterii certificatelor de urbanism, PUD-urilor și autorizațiilor de construire se depun la Biroul Unic din Calea Plevnei 147-149.

 

Programul de lucru cu publicul al Biroului Unic:

  • Luni: 09.00 – 16.00
  • Marți: 09.00 – 16.00
  • Miercuri: 09.00 – 18.00
  • Joi: 09.00 – 16.00
  • Vineri: 09.00 – 13.00

AUDIENȚE

Persoanele care au neclarități sau doresc informații din partea specialiștilor de la Urbanism, se pot înscrie în audiență.

Audiențele au loc în fiecare zi de joi, între orele 14.00 și 16.00, la Serviciul de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, din cadrul Primăriei Sectorului 6.

Pentru consultanță legată de activitatea de reclamă și publicitate, audiențele au loc în fiecare vineri, între orele 9.00-14.00.

Înscrierile se fac telefonic, la 0376 204 543, sau pe mail, la prim6@primarie6.ro / eaudiente@primarie6.ro.

Lasă-ți datele de contact, o scurtă descriere a problemei, și te vom suna noi.