Home

Direcția Generală Economică

Direcția Generală Economică

Direcția Generală Economică asigură managementul financiar al instituției, prin gestionarea veniturilor și cheltuielilor bugetului local al Primăriei Sectorului 6 şi al Consiliului Local al Sectorului 6.

Are în subordine:

  • Serviciul Buget-Financiar,
  • Serviciul Contabilitate,
  • Serviciul Administrativ și Logistică,
  • Compartimentul Monitorizarea Serviciilor Publice,
  • Compartimentul Protecția Muncii și PSI,
  • Compartimentul Guvernanță Corporativă.

Câteva dintre principalele atribuții

  • coordonează activitatea de elaborare şi stabilire a necesarului de credite bugetare pentru aparatul de specialitate, serviciile publice și activitățile de interes local, ordonatori de credite secundari și terțiari de la nivelul subdiviziunii administrativ-teritoriale sector 6;
  • centralizează proiectul bugetului consolidat de venituri și cheltuieli al Sectorului 6 și rectificările acestuia;

După aprobarea de către autoritatea deliberativă, introduce bugetul:

  • în FoxPro (programul Ministerului de Finanțe) și îl transmite către Activitatea de Trezorerie și Contabilitate a Municipiului București, în termen de 5 zile de la aprobare,
  • în Forexebug – sistemul național de raportare;

Întocmește pentru aparatul de specialitate al primarului și centralizează la nivelul subdiviziunii administrativ-teritoriale sector 6 proiectul bugetului consolidat pentru anul următor și estimările pentru următorii trei ani.

Gestionează sumele alocate Sectorului 6 din fonduri la dispoziţia Guvernului.

Întocmeşte zilnic situaţia execuţiei bugetare şi urmăreşte încadrarea acesteia în limitele de cheltuieli aprobate prin bugetul consolidat pentru aparatul de specialitate.

Câteva dintre principalele atribuții

  • Efectuează facturarea cheltuielilor de întreţinere și a chiriilor, urmărește încasarea acestora, precum şi virarea la bugetul local în termen legal a sumelor încasate, după caz;
  • Asigură evidenţa contabilă a debitorilor şi transmite către departamentul juridic documentaţia în vederea recuperării acestora;
  • Întocmeşte situaţiile financiare lunare, trimestriale şi anuale privind activitatea Sectorului 6 al Municipiului Bucureşti;
  • Urmăreşte facturarea la timp a operatorilor economici-parteneri contractuali ai instituţiei, după caz;
  • Ţine evidenţa contractelor spaţiilor comerciale vândute în baza Legii 550/2002, rmărește încasarea contractelor cu plata în rate, aplică dobânzii şi penalităţi aferente, întocmește şi eliberează facturile aferente acestora, după caz<
  • Întocmeşte ordinele de plată, efectuează viramentele către furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări şi către bugetul public consolidat.
  • Asigură activitatea de secretariat la solicitarea conducătorilor instituției;
  • coordonează și monitorizează efectuarea serviciului de curățenie în cadrul Sectorului 6 al Municipiului București, cu respectarea prevederilor contractului încheiat;
  • asigură întreţinerea, igienizarea, dezinsecţia şi dezinfecţia spaţiilor instituţiei;
  • verifică modul de colectare al deșeurilor menajere inclusiv respectarea procedurii de colectare selectivă în incinta instituției;
  • verifică funcționarea aparatelor de aer condiționat, 
  • asigură întreţinerea şi buna funcţionare a dotărilor/instalaţiilor care deservesc clădirile pe care Sectorul 6 al Municipiului București le are în administrare și îşi desfăşoară activitatea, 
  • realizează reparații în clădirea instituţiei,
  • asigură paza.

Monitorizează modul de furnizare, în aria administrativă a Sectorului 6, a următoarelor servicii de utilități publice: alimentare cu apă, colectarea, canalizarea şi evacuarea apelor pluviale și a apelor uzate, alimentarea cu energie termică în sistem centralizat, salubrizare, iluminat public, alimentare cu gaze naturale. În acest scop, preia datele furnizate de operatorii de utilități publice și întocmește analize și rapoarte timestriale sau la cererea conducătorilor instituției, referitoare la asigurarea cantitativă și calitativă a serviciilor de utilități publice.

  • Elaborează instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă ţinând seama de particularităţile activităţii structurilor din instituție, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru și propunerea atribuţiilor şi răspunderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce revin angajaților, corespunzător funcţiilor exercitate, și consemnarea în fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
  • întocmește planul de acţiune în caz de pericol grav şi iminent şi se asigură ca toţi angajații să fie instruiţi pentru aplicarea lui, ține evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific;
  • stabilește zonele care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, stabilește tipul de semnalizare necesar şi amplasarea acestora;
  • ţine evidenţa posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare, evidenţa posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic și monitorizarea funcţionării sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii;
  • verifică starea de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă și informarea angajatorului, în scris, asupra deficienţelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de muncă şi propunerea de măsuri de prevenire şi protecţie;
  • urmărește actualizarea planului de avertizare, a planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare.
  • Coordonează activitățile privind implementarea cerințelor legale, prevazute în cadrul Ordonanței de Urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu privire la organizarea și funcționarea întreprinderilor publice-societăți și asigură implementarea și respectarea acestor cerințe la nivelul societăților, gestionând relațiile cu și între organele de conducere;
  • solicită și centralizează, asigurând respectarea termenelor legale, fundamentări, analize situații, raportări și orice alte informații referitoare la activitatea societăților comerciale la care Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti este acționar;
  • evaluează eficiența activității administratorilor întreprinderilor publice pe baza îndeplinirii obiectivelor cuprinse în planul de administrare și a indicatorilor de performanță financiari și nefinanciari cuprinși în contractul de mandat;
  • sprijină activitatea de verificare a bugetelor și a conturilor de execuție a societăților comerciale la care Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti este acționar sau deține controlul, în vederea avizării și aprobării acestora, în condițiile legii;
  • urmărește respectarea cerințelor legale cu privire la: transparența, raportarea financiară, controlul intern și administrarea riscurilor; conflictul de interese și tranzacțiile cu persoanele implicate;registrul informației corporative; responsabilitatea socială; sistemul de administrare al societății.

Primăria Sectorului 6, Calea Plevnei, nr.147-149

Telefon: 0376 204 319

E-mail: directiaeconomica@primarie6.ro