Home

Direcția Generală Investiții Publice

Direcția Generală Investiții Publice

Imaginați-vă o mică gospodărie, cu toate nevoile ei. Îi trebuie apă, căldură, gaze, diverse reparații sau reamenajări, atât la interior, cât și la exterior. Trebuie plătite servicii medicale, de educație, cheltuieli de întreținere, trebuie cumpărate bunuri de strictă necesitate etc.

Exact la fel, însă la o scară mult mai mare, stau lucrurile la nivelul unei primării care administrează un sector. Direcția Generală Investiții Publice se ocupă de achiziționarea lucrărilor de tot felul, serviciilor sau produselor cuprinse în lista obiectivelor de investiții. De asemenea, derulează, monitorizează și finalizează contractele privind obiectivele de investiții și urmărește realizarea tuturor lucrărilor edilitare care se execută în Sectorul 6.

Are în subordine Unitatea Management Proiect Spital, cea care se ocupă de una dintre cele mai mari investiții din Sectorul 6, Direcția Achiziții Publice și Urmărire Contracte, Serviciul Planificare Investiții.

Prin Serviciul Achiziții Publice, Direcția Generală Investiții Publice:

  • Întocmește și actualizează strategia și programul anual de achiziții publice doar pe baza notelor de fundamentare emise de compartimentele de specialitate.
  • Întocmește strategia de contractare specifică fiecărei proceduri de atribuire, postează în SEAP documente care fac parte din documentația de atribuire, întocmeşte şi publică pe SICAP anunţurile de participare.
  • Derulează achiziţiile directe, în baza documentelor justificative transmise de către direcțiile inițiatoare, întocmite conform legislației în domeniul achizițiilor.

Are în subordine Compartimentul Unitate de Achiziții Centralizate.

Stabilește și fundamentează cât de necesară este o anumită investiție, ce priorități există, câți bani pot fi cheltuiți, astfel încât resursele financiare alocate să fie utilizate cât mai bine.

Principalele responsabilități

  • Întocmește și actualizează strategia anuală de achiziții publice;
  • Gestionează bugetul alocat pentru cheltuieli de investiții, atât pentru Primăria Sectorului 6, cât și pentru instituțiile publice locale beneficiare;
  • Evaluează și selectează obiectivele/acțiunile de investiții. De asemenea, întocmește situații privind stadiul realizării obiectivelor și acțiunilor de investiții publice;
  • Avizează oportunitatea angajării de cheltuieli cu investiții și achiziții de către structurile descentralizate, dacă acestea depășesc pragul valoric stabilit prin dispoziția primarului Sectorului 6;
  • Elaborează și structurează direcțiile de acțiune privind politicile investiționale ce urmează a fi aplicate, pe care le supune aprobării ordonatorului principal de credite;
  • Analizează propunerile ordonatorilor secundari de credite privind alocarea fondurilor bugetare pentru obiective de investiții, programe sau categorii de cheltuieli;
  • monitorizează, supervizează și verifică în teren derularea contractelor de investiții din categoria construcții civile, infrastructură rutieră, reabilitare, precum şi prestările de servicii conexe acestora, până la faza încheierii recepţiei finale.

Are în subordine:

  • Serviciul Planificare Investiții și Urmărire Contracte
  • Compartimentul Planificare Investiții și Urmărire Contracte Infrastructură Civilă
  • Compartimentul Planificare Investiții și Urmărire Contracte Infrastructură Rutieră
  • Compartimentul Reabilitare Blocuri

Primăria Sectorului 6, Calea Plevnei, nr. 147-149

Telefon: 0376 204 319

e-mail: investitii@primarie6.ro