Home

INNOVATO-R

PROIECT

INNOVATO-R

2021-03-01

CONTEXT

Sectorul 6 al Municipiului București dorește să își întărească capacitatea instituțională, prin dezvoltarea de parteneriate naționale și internaționale, în vederea cooperării printr-o rețea de transfer de bune practici cu alte autorități locale similare.

Astfel, urmare a apelului de candidatură lansat de Primăria Municipiului Cluj- Napoca, a fost completat formularul de înscriere, iar Primăria sectorului 6 a fost acceptată pentru a participa la transferul de bune practici, alături de alte 9 municipalități din România, pentru a deveni oraș românesc Innovato-R.
 

ISTORIC PROIECT

Innovato-R este un proiect finanțat prin Programul de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene și a fost testat cu succes la Cluj-Napoca și în alte municipalități din Europa. Pentru Primăria Sectorului 6 este un prilej de a dezvolta capacitatea personalului pentru a implementa proiecte de creștere a capacității instituționale, fiind un instrument eficient și ușor de folosit.

Premisa proiectului este că „oricine poate fi un inovator”, de unde reiese faptul că inovarea în administrația publică trebuie să fie simultan abordată și de sus în jos prin politici publice și reforme interne, prin adoptarea instrumentelor digitale și schimbarea perspectivei din care privim serviciile pe care le acordăm cetățenilor, dar și de jos în sus – prin găsirea celor mai intuitive căi de a valorifica potențialul creativ și de inovare al angajaților din administrațiile publice locale.

Ghidul Innovato-R pentru Administrațiile Publice Locale descrie în detaliu pașii pe care trebuie să îi realizeze administrația locală pentru a implementa un astfel de proiect.
Acesta poate fi accesat aici: Ghidul Innovato-R pentru Administratiile Publice Locale 


DESCRIERE PROIECT

Proiectul sprijină implementarea soluțiilor inovative ale personalului de execuție din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 6, având ca scop dezvoltarea participativă de proiecte dedicate îmbunătățirii performanței administrației locale.

Scopul este de a face accesibile lecțiile învățate și instrumentele create între angajații fără funcții din primăriile din România, fiind totodată o oportunitate extraordinară pentru o instituție să își vadă echipa dezvoltându-se. Prin intermediul acestui proiect, se vor crea legături mai puternice în administrația publică locală.

Va fi adaptată Platforma Innovato-R (dezvoltată de Primăria Municipiului Cluj -Napoca) și se va adresa tuturor angajaților din administrația publică locală, deschizând un apel la gândire creativă pentru a veni cu soluții inovative pentru o mai bună optimizare, comunicare, calitate și sustenabilitate a serviciilor primăriei.

Echipa Primăriei sectorului 6 va beneficia de consultanță pe tot parcursul implementării proiectului din partea echipei de la Cluj-Napoca, de acces gratuit la platforma Innovato-R și de materialele/instrumentele dezvoltate în cadrul proiectului. Primăria sectorului 6 are libertatea de a adapta acest instrument conform nevoilor identificate în contextul local. Participarea în cadrul acestui transfer de bune practici este gratuită.

Durata proiectului: iunie – decembrie 2021.

Echipa proiectului: este formată din 4 persoane cu funcții de execuție, respectiv Coordonator și expert inovare, Expert resurse umane, Expert IT și Expert comunicare din cadrul următoarelor structuri: Direcția Fonduri Externe, Direcția de Informatizare a Serviciilor Publice și Direcția Comunicare Publică.