Home

Primăria Sectorului 6 organizează concurs pentru ocuparea postului de inspector, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Mediu, Direcţia Generală Servicii Publice Locale - 29.04.2024, proba scrisă

Carieră

Primăria Sectorului 6 organizează concurs pentru ocuparea postului de inspector, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Mediu, Direcţia Generală Servicii Publice Locale - 29.04.2024, proba scrisă 

FUNCȚIA PUBLICĂ PENTRU CARE SE ORGANIZEAZĂ CONCURSUL ȘI COMPARTIMENTUL FUNCȚIONAL DIN CARE FACE PARTE: inspector, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul Mediu, Direcţia Generală Servicii Publice Locale - 1 post.

DURATA TIMPULUI DE MUNCĂ: durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

DATA, ORA ȘI LOCUL DESFĂȘURĂRII PROBEI SCRISE: 29.04.2024, ora 12.00 , la sediul Primăriei Sectorului 6, situat în Calea Plevnei  nr. 147-149, Sector 6, Bucureşti;

Condițiile de participare

  • Condiţiile prevăzute de 465 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția lit. g)1 și lit.l).
  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice de execuţie: minimum 7 ani.

Perioada și modalitatea de înscriere la concurs

dosarul de înscriere la concurs se depune în termen de maximum 20 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a Primăriei Sectorului 6 şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, respectiv în perioada 26.03.2024 - 15.04.2024, în intervalul orar 09.00-16.00 de luni până joi și vineri în intervalul orar 09.00-13.00.

Modalitatea de înscriere la concurs

  1. dosarul de concurs se depune personal de către candidat la registratura generală a Primăriei Sectorului 6, cu sediul în Calea Plevnei nr. 147-149, Sector 6, Bucureşti;
  2. dosarul de concurs se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat;
  3. dosarul de concurs se poate transmite în format electronic la adresa de e-mail [email protected].

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Dosarele de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de Primăria Sectorului 6 în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al Primăriei Sectorului 6, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ:

  1. Constituția României, republicată, cu tematica Constituția României, republicată;
  2. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare: partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, partea a III-a,  titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a, partea a VIII - a   cu tematica:
  • partea  a I- a: Dispoziții generale;
  • partea a II-a: Administraţia publică centrală:  titlul I - Guvernul şi titlul II - Administrația publică centrală de specialitate;
  • partea a III -a: Administrația publică locală; 
  • partea a IV-a: titlul I - Prefectul și Suprefectul; 
  • partea a VI-a: titlul I - Dispoziții generale şi titlul II - Statutul funcționarilor publici;
  • partea a VIII-a: Serviciile publice.
  1. Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, republicată, cu tematica - reglementări în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice;
  2. O.U.G. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica - reglementări privind fondul pentru mediu.

ATRIBUŢIILE POSTULUI STABILITE ÎN FIŞA POSTULUI

  1. Solicită date parțiale sau centralizate referitoare la evidența gestiunii deșeurilor , a spațiilor verzi, a altor lucrări și servicii publice cu implicații în protecția mediului, în vederea elaborării raportărilor legale.
  2. Contribuie la întocmirea raportărilor prevăzute de legislația specifică privind protecția mediului și asigurarea sănătății publice și le transmite instituțiilor abilitate;
  3. Solicită date și/sau efectuează vizite în teren pentru realizarea monitorizării activităților publice sau private, care au un potențial impact negativ asupra mediului și sănătății publice, participă la verificarea respectării de către agenții economici și operatori a normelor de protecția mediului și propune măsuri de îmbunătățire a activităților, în sensul eliminării/diminuării factorilor care au potențial nociv;
  4. Solicită date și/sau efectuează vizite în teren pentru verificarea respectării prevederilor legale specifice protecției mediului și sănătății publice, de către instituțiile publice și private care prestează/furnizează lucrări și servicii publice pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 6 și propune măsuri de îmbunătățire a procedurilor;
  5. În indeplinirea atribuțiilor de monitorizare în teren, pentru activitățile publice sau private, care au un potențial impact negativ asupra mediului și sănătății publice colaborează cu compartimentul monitorizare și control servicii publice, utilizând, cu prioritate, datele și informațiile colectate de către acest compartiment, în scopul eficientizării activităților.
  6. Solicită date și/sau efectuează vizite în teren pentru verificarea respectării prevederilor legale specifice protecției mediului și sănătății publice, în domeniul lucrărilor publice și private de construcții și amenajări urbanistice și întocmește rapoarte și propuneri, la cerere sau din oficiu, de îmbunătățire a activităților în sensul eliminării factorilor care au un impact negativ asupra mediului și/sau sănătății publice;
  7. În îndeplinirea atribuțiilor de monitorizare a lucrărilor de construcții, colaborează cu Compartimentul Disciplina în Construcții, solicitând și utilizând și datele furnizate de către aceștia, în scopul eficientizării activităților.
  8. Solicită  date și informații legate de activitățile de salubrizare, colectare și selectare deșeuri menajere și de altă natură,  de creșterea suprafețelor de spații verzi, de regenerarea terenurilor insalubre/neutilizate corespunzător, de numărul de arbori plantați, de anveloparea clădirilor de locuit sau cu funcțiune publică, etc, de la Direcțiile și instituțiile subordonate din administrația publică a Sectorului 6.
  9. Centralizează datele obținute și contribuie la întocmirea de rapoarte, studii și propuneri de îmbunătățire a parametrilor funcționali ai activităților enumerate, pentru îmbunătățirea calității vieții prin protejarea mediului înconjurător.
  10. Solicită, înregistrează, selectează, introduce, prelucrează date privind respectarea de către structurile administrației publice locale a programelor/strategiilor/angajamentelor pe care și le-au asumat în domeniul protecției mediului și sănătății publice;
  11. Solicită, de la deținătorii cu orice titlu, ai imobilelor proprietate publică, date referitoare la consumurile de curent electric, apă, gaze naturale, alte utilități și, pe baza datelor furnizate, contribuie la întocmirea, anuală sau ori de câte ori sunt solicitate, de analize și recomandări pentru îmbunătățirea consumurilor, creșterea eficienței energetice, reducerea consumurilor de apă și energie, etc
  12. Propune efectuarea de studii și analize, de către specialiști externi pentru identificarea soluțiilor profesioniste, eficiente economic, pentru creșterea eficienței utilizării resurselor de apă, energie, etc necesare imobilelor publice.
  13. Utilizează, în desfășurarea activităților, platformele digitalizate, aplicațiile software și alte instrumente IT existente și utilizate la nivelul administrației publice a Sectorului 6;
  14. Propune metode și măsuri de îmbunătățire a conținuturilor și funcționalităților aplicațiilor informatice utilizate în cadrul compartimentului;
  15. Informează persoanele din conducerea DGSPL, despre orice întărziere în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu și aplică, cu celeritate, măsurile dispuse de aceștia în vederea reducerii/eliminării întârzierilor.
  16. Asigură elaborarea şi revizuirea Procedurilor de Sistem și/sau Procedurior Operaţionale specifice activităţii pe care o desfăşoară, conform cerinţelor privind Sistemul de Control Intern Managerial şi Sistemul de Management al calităţii implementate la nivelul instituţiei în concordanţă cu modificările legislative, structurii organizatorice, reglementărilor interne şi a îmbunătăţirii continue a proceselor;
  17. Asigură arhivarea documentelor repartizate, produse şi gestionate potrivit dispoziţiilor, actelor normative în vigoare;
  18. Aplică Programul de Implementare şi Dezvoltare al Sistemului de Control Intern Managerial, la nivelul Compartimentului;
  19. Realizează operaţiunea de autoevaluare a subsistemului de control intern/managerial;
  20. Identifică şi evaluează factorii de risc pentru activităţile proprii, conform cadrului procedural;
  21. Completează şi actualizează registrul riscurilor la nivelul compartimentului;
  22. Grupează, ordonează, leagă, numerotează, certifică și inventariază documentele create la nivelul departamentului pe ani și termene de păstrare stabilite prin Nomenclatorul Arhivistic;
  23. Îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de actele cu caracter normativ, dispoziții date de Directorul general adjunct, Directorul general,  Primar, care, prin natura lor, cad în sarcina sau se încadrează în obiectul şi atribuţiile serviciului.

CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS

  1. formularul de înscriere (se pune la dispoziţie candidaţilor din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, în locul special amenajat pentru desfăşurarea de activităţi de informare şi relaţii publice, în format letric, la Serviciul Relații cu Publicul și Gestionare Petiții;
  2. copia actului de identitate;
  3. copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, după caz;
  5. copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea  unor competenţe specifice, după caz;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;                                          
  7. cazierul judiciar;
  8. declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  9. declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa  nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Cazierul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

COORDONATE DE CONTACT

  • Adresa de corespondență: Calea Plevnei nr. 147-149, Sector 6, București,
  • telefon: 0376.204.437,
  • e-mail: [email protected],
  • persoana de contact: Tache Niculina, consilier.
AtasamentDimensiuneData publicării
Anunț, atribuțiile postului și bibliografie272.95 KB26 March 2024
AtasamentDimensiuneData publicării
Rezultate selecție dosare - 18.04.2024214.2 KB18 April 2024
AtasamentDimensiuneData publicării
Rezultate proba scrisă - 07.05.2024202.62 KB07 May 2024