Home

Ghidul de publicitate

Campaniile primăriei

Ghidul de publicitate

reclama

Când mergem într-un oraș mai civilizat din vest, ne plimbăm pe străzi și ne place. Nu știm exact ce. Poate faptul că e un echilibru în toate, clădirile sunt curate, vitrinele nu sunt atât de țipătoare. Cum e la noi. În București, firmele luminoase parcă strigă după atenție, peste tot sunt vitrine încărcate, care mai de care mai colorate, cu texte cât mai mari, informații cât mai multe. E sufocant, obositor, agasant. O harababură imagistică ce dă un aspect dezordonat orașului.

Dar, pentru prima dată în Capitală, va fi făcută ordine în publicitatea stradală! Sectorul 6 dă startul unui set de bune practici, care stabilește reguli stricte pentru comercianții care vor să-și facă reclamă. Consiliul Local al Sectorului 6 a votat la finalul lunii martie 2023 „Ghidul pentru publicitate, reclamă și afișaj”, propus de primarul Ciprian Ciucu. Ghidul vine cu reguli stricte privind felul în care arată vitrinele, copertinele, panourile publicitare și panourile luminoase. Vor fi interzise dimensiunile exagerate, grafica neglijentă, excesul de informații, culorile țipătoare.

Ce stabilește regulamentul

Regulamentul stabilește atât condițiile tehnice de amplasare a firmelor, cât și designul acestora, mărimea, culorile folosite, forma literelor. Iată câteva exemple!

  • Inscripționarea pe vitrină nu poate ocupa mai mult de 25% din suprafața vitrinei. Inscripționarea se face cu autocolant alb pentru: afișarea orarului, denumire, promoții temporare.
  • Firmele publicitare trebuie să aibă doar un element grafic mare (denumirea) și unul sau mai multe elemente grafice mici (slogan, contact…).
  • Culoarea. Se impune folosirea culorii alb pentru text, în combinație cu culoarea de brand pentru fundal. Opțional, o culoare secundară pentru accente.
  • Textul și fontul. Se acceptă maximum două tipuri de literă (fonturi), dar nu combinate în același cuvânt. Nu se acceptă fonturi deformate, litere scrise cu majusculă, care sunt greu de citit.
  • Panourile publicitare tip ecran TV nu vor conține culori și forme specifice semnalizării rutiere, nu pot fi dotate cu echipamente audio, iar pe timpul nopții trebuie să-și reducă intensitatea luminoasă cu 35%.
  • Sistemele publicitare amplasate pe terasele imobilelor vor avea maximum 3 metri (dacă fațada construcției suport e mai mică de 15 metri), respectiv vor fi de maximum 1/5 din înălțimea fațadei, dar nu mai mult de 6 metri (în cazul construcțiilor mai înalte de 15 metri).

TERMEN

Proprietarii de materiale publicitare au obligația să intre în legalitate până la 31 decembrie 2023.

Întregul regulament poate fi consultat AICI.

Ghidul de publicitate comercială, cu exemple grafice, AICI.